אורח בגוש עציון: הרב שמואל רבינוביץ

    אבי יעקב | צילום: גרשון אלינסון 1 Comment on אורח בגוש עציון: הרב שמואל רבינוביץ
    16:02
    09.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on כעת הוא זקוק לנו: מציל הילדים מאסון מירון במצב קשה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    הרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל והמקומות הקדושים סייר היום בגוש עציון. הרב הגיע כאורחו האישי של ראש המועצה האזורית, גוש- עציון, דוידי פרל שליווה את הסיור לכל אורכו. את הביקור התחיל הרב רבינוביץ' במצפור האלף בנווה דניאל משם השקיף לארבעת רוחות השמים מירושלים בצפון, הרודיון וים המלח במזרח, חברון בדרום ושפלת יהודה במערב.

    הסיור המשיך לישיבת 'הר עציון' באלון שבות. הרב נכנס לאולם בית המדרש של הישיבה שם נועד עם ראש הישיבה הרב אהרון ליכטנשטיין. השניים שוחחו בדברי תורה ובענייני פרשת שבוע תוך שהם מחדשים חידושי תורה אחד לרעהו.

    עוד בישיבה, נכנס הרב לספריית הישיבה שם מוחזקים כ-150 אלף ספרי קודש, ביניהם ספרים ייחודיים ביותר שהובאו ארצה מחוץ לארץ, בסיום ביקורו בישיבה נועד האורח עם שניים מראשי הישיבה הרב ברוך גיגי והרב ליכטנשטיין.

    הרב רבינוביץ' שמע ממארחיו על התפתחות הישיבה ועל מאות התלמידים הלומדים בה וכן על מערך השיעורים המתקיים בישיבה ועל סדרי הלימוד. בצאתו מהישיבה הודה הרב למארחיו ואמר כי "מדובר במעל אדיר של לומדי תורה הלומדים תורה לשמה", הרב הוסיף כי "יש לחזק את כלל הישיבות ולומדי התורה באשר הם"

    בהמשך הסיור הגיעו הרב ומלויו לסדנה לשילוב בגבעות. בסדנה לומדים עשרות צעירים בעלי צרכים מיוחדים יחד עם תלמידים נוספים מגוש עציון. הרב ביקר בכיתות הלימוד ובמערך המשק של הסדנה אותו מחזיקים התלמידים במוסד בליווי אנשי צוות ומדריכים פדגוגיים. המוסד גם מכשיר את בוגריו לחיות ולהשתלב בקהילה ומשמש בעצמו דוגמה לכך ומחזיק דירות לבוגרי המוסד שמצליחים בליווי מקצועי לנהל אורח חיים מקצועי. ביציאתו מהסדנה הודה הרב כי הביקור במקום נגע לליבו ואמר כי "התרשמתי כי הצוות החינוכי הפועל במקום עושה בעבודת קודש כפשוטו. מדהים לראות מסירות נפש כל כך גדולה ואמיתית"

    הרב שמואל רבינוביץ וראש המועצה סעדו ארוחת הצהריים במסעדת 'גוונא' בסיום הביקור בגוש עציון אמר הרב שמואל רבינוביץ: "ביקרתי בגוש עציון, בביקור גיליתי מפעל נפלא. מפעל של התיישבות, מפעל של מורשת, מפעל של ארץ ישראל. מפעל שכולנו חייבים לבוא לבקר, לראות ולהתחבר אל המקום המיוחד הזה. פה אפשר לראות את ארץ ישראל בתפארתה, אנשים נפלאים, מקום של תורה ורוח. מקום של אהבת ישראל ואהבת ארץ ישראל".

    דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון, הודה לרב רבינוביץ' על ביקורו ואמר: "הרב עושה מלאכת קודש כבר שנים רבות בחיבור עם ישראל למקומות הקדושים, למסורת ישראל ולמורשת ישראל וגוש עציון הוא חלק מכל אלו. אנו מתחזקים מהביקור של הרב ומקווים שהביקור יהיה תנופה ועידוד לעשייה שלנו".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הרב רבינוביץ. רב הכותל.הוא המאחד של עמישראל.